Suradničkim učenjem do uspješne nastave

Kako aktivirati učenike i potaknuti ih na suradnju

Osnovni podaci o knjizi

ISBN:
978-953-6097-09-8
Autor:
Ludger Bruening, Tobias Saum
Opseg:
176 str.
Uvez:
meki, šivan u hrptu
Format:
21 x 29,7 cm
Cijena:
231,00
Naruči knjigu

"Jedina stvar koja će spasiti čovječanstvo jest suradnja".

Bertrand Russel, britanski pisac, matematičar i filozof

O važnosti suradnje u svakodnevnom životu suvišno je trošiti riječi. Ona povećava produktivnost na radnom mjestu, jača timski duh i zaslužna je za stvaranje dobre radne atmosfere. Suradnja je, na kraju krajeva, i preduvjet svjetskog mira! Stoga s velikim entuzijazmom preporučujemo ovu sveobuhvatnu knjigu o suradničkom učenju koja govori o tome kako aktivirati i potaknuti učenike na suradnju.

Naslov priručnika je Suradničkim učenjem do uspješne nastave. Iskoristivši svoje bogato iskustvo u primjeni suradničkog učenja, knjigu su napisala dva njemačka nastavnika zaposlena na Općoj srednjoj školi Haspe u Hagenu, Ludger Bruening i Tobias Saum. Priručnik donosi brojne primjere iz nastave, praktične vježbe i pregledne grafičke prikaze.

Suradničko učenje omogućuje održavanje uspješne nastave i povećava motivaciju učenika. Ono potiče razvijanje stručnih, metodičkih i socijalnih vještina učenika i jača njihovo samopoštovanje.

Knjiga odgovara na sljedeća pitanja:

- Od kojih se ključnih elemenata sastoje svi oblici suradničkog rada?

- Kako primjenjivati strategije suradničkog učenja da se iskoristi sav njihov potencijal?

- Kako se suradničko učenje može povezati s frontalnom nastavom?

- Koje su prepreke na putu do suradnje u razredu?

- Zašto je suradničko učenje tako uspješno?

Priručnik je namijenjen nastavnicima koji se tek upoznaju sa suradničkim učenjem, onima koji su već učinili prve korake u tom smjeru, ali i već iskusnim praktičarima koji žele proširiti svoje znanje.

Kathy i Norm Green, poznati kanadski stručnjaci za suradničko učenje, u predgovoru knjizi kažu sljedeće:

"Ako pažljivo pročitate ovu knjigu i prenesena iskustva primijenite u nastavi, to će vam pomoći da budete uspješniji u radu, a učenicima i učenicama omogućit će uspješniji i sretniji život. Priručnik podrobno opisuje praktična znanja nastavnika koja su potrebna za uvođenje suradničkog učenja, kao i za to potrebna sredstva. Zbog toga će knjiga biti vrlo korisna svima koji nastavu žele obogatiti suradničkim učenjem."

Autori jasno daju na znanje da pored suradničkog učenja svoje mjesto moraju naći i drugi oblici nastave, kao na primjer, frontalna nastava, kao i to da na kraju nastavnici sami moraju odlučiti koju će metodu primijeniti i s kojim ciljem. Pri izboru odgovarajućih strategija može im pomoći i pregled na kraju knjige "Kada i koju strategiju primijeniti u nastavi?"

Knjigu obogaćuju i brojne ilustracije, a na kraju se nalaze i popis literature i opsežno kazalo.

Ludger Bruening i Tobias Saum su nastavnici na Općoj srednjoj školi Haspe u Hagenu. Autori su nekoliko knjiga o nastavnoj praksi i brojnih priloga u stručnim časopisima. Zahvaljujući velikom interesu za suradničko učenje, postali su stručnjaci za taj način rada, ali i entuzijastični prenositelji znanja koji svoja bogata iskustva prenose drugim nastavnicima na skupovima stručnog usavršavanja.